Оголошення

Новини

Поради споживачам до Новорічного розпродажу товарів


Як тільки на календарі настає грудень місяць, так на вітринах починають з’являтися привабливі написи “Увага! Новорічні та Різдвяні розпродажі! Знижки до 70%!». Але це не означає, що економні модники можуть починати своє полювання за речами з останніх колекцій за зниженими цінами. Не завжди варто відразу спокушатися на цю пропозицію. Багато магазинів використовують популярні слова «знижка» і «розпродаж» всього лише для заманювання грошового клієнта. В більшості випадків реально ціни почнуть знижуватися тільки після святкового буму, а не під час його. Адже напередодні свята і так все розбирають, а після нього зазвичай у магазинах настає затишшя і треба чимось приваблювати покупців.

Перша наша порада для споживачів — це під час знижок в першу чергу дивитися на цінники. Ну дуже люблять продавці з їхньою допомогою обманювати своїх покупців. Багато торгових компаній можуть свідомо завищувати ціну напередодні «святкових розпродажів», а потім повідомляють про знижку на цей товар.

Передсвяткові перевірки магазинів дарують чимало «дивовижних відкриттів» з приводу недостовірної інформації для споживачів. Наприклад, в модному магазині одягу, на вітрині гордо красується напис «Знижка 50%». Але виявляється, що знижено ціну тільки на розмір XS, який насилу налізе навіть на 12-річну дитину, а ціна на ходові розміри залишилася практично без змін.

Аналогічна ситуація в магазинах побутової техніки, а саме: зі знижкою продаються моделі морально застарілі. Більшість з них не має навіть віддаленого відношення до високоякісної апаратури. Головна мета продавця - заманити покупця в магазин.

Буває й так, що на вітрині магазину красується величезний напис: «Знижка 50-70%». Проте, на цінниках в торговельному залі вказано, що вироби подешевшали максимум на 30 відсотків. Тут простий психологічний розрахунок, що навряд чи споживач захоче вийти з магазину без покупки. Рекламодавець щосили сурмить про божевільну знижку на певний товар, скажімо, в 70%. Тисячі людей тікають до супермаркету за новеньким телевізором. На місці вони почують від менеджера, що товар вже розкуплений. Таким чином покупця свідомо заманюють в торговий зал з великою сумою грошей в кишені у розрахунку, що він все одно щось купить. Дуже обережно треба відноситись до умов акції, при якій знижка на побутову техніку становить 50-70% і навіть більше. Компанія, що дозволила собі такі знижки, напевно розориться».

Споживач бачить на ціннику «стару» ціну, демонстративно закреслену жирною рискою, і поряд з нею нову. Тобто ціна нібито «впала» (хоча насправді просто залишилася первісною). У торговому залі, до речі, в цей час цілком можуть продаватися куди більш якісні і дешеві пральні машини, ніж та, яка фігурує в акції. А зі «знижкою» реалізується звичайний неліквід.

Іноді споживачу пропонується знижка 15%, 20% або 30%, із розрахунком на те, що середньостатистичний покупець не зуміє правильно розрахувати роздрібну ціну після знижки. Тому торговці без зазорів совісті приписують до цінника зайву сотню-іншу. Сумлінно перераховуйте вартість своєї покупки зі знижкою за допомогою калькулятора.

І взагалі, якщо річ раптом стала коштувати на багато-багато відсотків менше або вам пропонують піти з двома коробками чобіт замість однієї – для вас це має прозвучати тривожним дзвінком. Є ймовірність того, що, первісна ціна була завищена, і в сусідньому стоковому магазині чи навіть на ринку ви легко знайдете більш дешевий аналогічний товар.
Ті, кому не важливий конкретний лейбл (а більшості населення він дійсно не важливий), взагалі не повинні купуватися на слово «знижка».

Споживач повинен пам’ятати, що всі товари, які реалізуються на території України повинні мати маркувальну етикетку із позначенням найменування та адреси виробника, дати виготовлення, артикулу виробу, складу сировини, ціни виробу та ін., відповідно до ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів».
Це повинні пам’ятати і ті, хто любить придбавати в модних дорогих бутіках і ті, хто купує товари «для широких мас».

Все вищевикладене стосується і різноманітних дисконтних або клієнтських програм в супермаркетах (а-ля «Купи товару на ХХХХ грн. і отримай дисконтну пластикову картку, що дає Х-відсоткову знижку …»). Така знижка найчастіше означає всього лише завищену первинну ціну.




Автор: від 03.12.2019