Оголошення

Новини

Захист прав споживачів діє на будь-який товар


Напередодні Дня всіх закоханих начальник відділу контролю у сфері торгівлі Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві Ірина Мазепа разом із журналістами, які надіслали відповідний запит, провели моніторинг на дотримання законодавства про захист прав споживачів столичних магазинів, що реалізують товари для дорослих.
«Перш за все кожен товар має бути якісним та безпечним. Оскільки промоніторені товари безпосередньо контактують з тілом людини, поставтеся до вибору досить уважно, пильно і з усією відповідальністю», – радить Ірина Мазепа.

Зокрема, товар для дорослих, як і будь-який інший, повинен містити обов’язкове маркування. Статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено вимоги до маркування на продукцію. Отже передбачене право споживача на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації, що забезпечує можливість свідомого і компетентного вибору.
На товарі має бути чітко зазначено інформацію про: найменування та місцезнаходження виробника, представника виробника або імпортера на Україні, дату виготовлення, гарантійний термін, сировинний склад продукції, правила та умови ефективного і безпечного використання. «Наявність зазначеної інформації є гарантією того, що перед вами товар не сумнівного походження. Написи мають бути добре видними, чіткими і простими для розуміння. Краще відмовитися від придбання продукції, інформацію на якій зазначено іноземною мовою, відсутня інструкція з експлуатації, склад продукції та документи, які підтверджують її якість та безпеку», – наголошує Ірина Мазепа.

Особливо це стосується різноманітних стимулюючих речовин, таблеток, крапель, оскільки це може становити значну небезпеку для здоров’я та життя людини. На товарі має бути зазначено «обмеження до застосування або протипоказання для здоров’я», наприклад: чи можна вживати людям з підвищеним артеріальним тиском, чи не спричинить прийом таких препаратів головного болю або інших симптомів безпосередньо під час прийому або у подальшому житті.

Після придбання Вам має бути видано розрахунковий документ (касовий або товарний чек), із зазначенням найменування суб’єкта господарювання, вартості товару та дати продажу. Якщо продавець відмовляється видати такий документ, повернути товар у магазин у разі його неналежної якості буде досить складно.

Відповідно до Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. № 172 категорія товарів для дорослих у разі їх належної якості не підлягає обміну і поверненню протягом 14 днів, встановлених Законом України «Про захист прав споживачів».

У випадку неналежної якості даної категорії товарів кожен споживач може звернутися до Головного управління за захистом порушених прав письмово за адресою: м. Київ, вул. Некрасовська, 10/8 або направити звернення на е-mail: info@kiev.dpss.gov.ua. При цьому зазначивши найменування суб’єкта господарювання у якого даний товар було придбано, фактичну адресу ведення ним господарської діяльності та розрахунковий документ, що засвідчує факт придбання.

Додатково нагадаємо, що у разі відсутності розрахункового документу (його втраті) споживача не позбавлено права на захист. Відповідно до п. 9 Постанови Пленуму Верховного Суду України N 5 від 12.04.96 р “Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів” та статей 43, 44 Цивільного Кодексу можна звернутися до суду для встановлення факту купівлі-продажу. Тому втрата розрахункових документів (касового або товарного чеку), неодержання їх при придбанні товару чи неможливість їх відновлення не позбавляє споживача права доводити факт купівлі-продажу з допомогою свідків у судовому порядку.



Автор: Редактор від 07.02.2020   |  Оцінка